Wat zoek je?

Wij hechten veel waarde aan een goede verstandhouding met en tussen ouders, leerlingen en medewerkers en we doen onze uiterste best om klachten te voorkomen. Helaas blijft altijd het risico bestaan dat zaken niet goed verlopen. Dit kan leiden tot zorgen of een klacht.

Al het contact tussen ouders en medewerkers van school is gebaseerd op wederzijds respect. Binnen de school wordt geen enkele vorm van ongewenst gedrag, agressie, geweld, pesten, discriminatie en/of seksuele intimidatie getolereerd.

Als we een klacht ontvangen, proberen wij altijd eerst om de klacht op te lossen op het niveau waar de klacht is ontstaan of bij de directie. Om u of uw zoon of dochter te kunnen helpen, willen wij u vragen om geen anonieme melding te doen. We kunnen u dan niet verder helpen.

Bij ernstige zaken betreffende een leerling, bijvoorbeeld het vermoeden van seksuele intimidatie, agressie of geweld, wordt u direct doorverwezen naar de directie of de interne vertrouwenspersoon. Ook kunt u bellen met de vertrouwensinspecteur van de Inspectie.

Medewerkers kunnen een melding doen bij de directie of direct contact opnemen met onze externe vertrouwenspersoon.

 

Maakt u zich zorgen om uw zoon of dochter?

Bel ons en vraag naar de orthopedagoog die aan de klas van uw zoon of dochter verbonden is.

Bij ernstige zaken, bijvoorbeeld bij het vermoeden van seksuele intimidatie, agressie of geweld kunt u contact opnemen met de directie of met de interne vertrouwenspersoon.

SO Noorderlicht
VSO Heuvelrug College

 

Inspectie van het Onderwijs

Vertrouwensinspecteur
telefoon: 0900 – 111 31 11 (tijdens kantooruren)

 

Directie school

Bent u het niet eens met de gang van zaken en kunt u het niet met de leerkracht bespreken? Bel dan met de directeur van de school.

 

Landelijke klachtencommissie

mail: info@onderwijsgeschillen.nl
telefoon: (030) 280 95 90

 

Vertrouwenspersoon medewerkers

Monique Blaauw
mail: blaauw.care.management@ziggo.nl
telefoon: (06) 15 05 53 07